|
|
|
Lutnia ma mocno wypukły korpus rezonansowy w kształcie migdała przykryty jest płaską płytą rezonansową z otworem zamkniętym rozetą.
Dość krótką szyjkę zaopatrzoną w progi kończy wygięta zazwyczaj do tyłu główka z kołkami do naciągu strun.
Struny, często podwójne i zwykle w stroju tero-kwartowym, zaczepione są w poprzecznej listwie metalowej na wierzchniej płycie korpusu. Liczba strun (6-16) i progów (4-11) zmieniała się z biegiem czasu.
Lutnia przyniesiona została do Europy we wczesnym średniowieczu z krajów arabskich i wkrótce zdobyła wielką popularność jako instrument służący do akompaniamentu lub do gry solowej.
|
|
|
|
|
|
Jan Sebastian Bach - kompozytor niemiecki.
Grał na klawesynie i skrzypcach, słynął jako wirtuoz organów.
Działał w Weimarze jako skrzypek kapeli dworskiej, potem przebywał w Köthen na stanowisku nadwornego kompozytora i kapelmistrza.
Większą część życia spędził jednak w Lipsku, gdzie pracował jako kantor kościoła św. Tomasza.
Uprawiał wszystkie gatunki muzyczne poza operą.
Był mistrzem w komponowaniu muzyki polifonicznej - doprowadził do doskonałości barokową formę fugi (Das Wohltemperierte Klavier, Kunst der Fuge).
Jan Sebastian Bach napisał na lutnię preludium c-moll, fugę g-moll, preludium, fugę i allegro Es-dur, oraz cztery suity lutniowe: E-dur, e-moll, c-moll i g-moll.
|
|
|
|
|
Nuty na gitarę: (Scores for guitar)
| |
The Notebook of Anna Magdalena Bach: |
Menuet,
Musette |
|
Lute Works: |
Prélude,
Fuga,
Allegro BWV 998,
Prélude BWV 999 |
|
Clavier Works: |
Prélude BWV 939 |
|
Organ Works: | Toccata BWV 565 |
|
Das Wohltemperierte Klavier I - Préludes: |
No.1,
No.6,
No.9,
No.13,
No.19,
No.21,
No.23,
No.24 |
|
Das Wohltemperierte Klavier II - Préludes: |
No.12,
No.24, |
|
Die Kunst der Fuge BWV 1080: |
Kontrapunktus 1 |
|
Die Goldberg Variationen: |
Aria |
|
Harpsichord Concerto BWV 1056: |
Largo (Arioso) |
|
Concerto D maj BWV 1024: |
Allegro |
|
Orchestral Suite No.2 BWV 1067: | Badinerie |
|
Orchestral Suite No.3 BWV 1068: |
Air ver.1,
Air ver.2 |
|
Cantatas: |
Jesu joy of man's desiring,
Sleepers, Awake!,
Sheep may safely graze |
|
Cello Suite No.1 BWV 1007: |
Prélude ver.1,
Prélude ver.2,
Allemande,
Courante,
Sarabande,
Menuet,
Gigue |
|
Cello Suite No.3 BWV 1009: |
Prélude,
Allemande,
Courante,
Sarabande,
Bourrée,
Gigue |
|
Cello Suite No.6 BWV 1012: |
Prélude,
Gavotte ver.1 in D,
Gavotte ver.2 in C |
|
Violin Sonata No.1 BWV 1001: |
Adagio,
Fuga,
Siciliano,
Presto |
|
Violin Partita No.1 BWV 1002: |
Sarabande,
Tempo di borea,
Double |
|
Violin Sonata No.2 BWV 1003: |
part1,
part2,
part3 |
|
Violin Partita No.2 BWV 1004: |
Allemade,
Corrente,
Sarabande,
Giga,
Chaconne |
|
Violin Sonata No.3 BWV 1005: |
Adagio,
Fuga,
Largo,
Allegro assai |
|
Lute Suite No.1 BWV 996: |
Prélude,
Allemande,
Courante,
Sarabande,
Bourrée,
Gigue |
|
Lute Suite No.2 BWV 997: |
Prélude,
Fuga,
Sarabande,
Gigue |
|
Lute Suite No.3 BWV 995: |
Prélude,
Allemande,
Courante,
Sarabande,
Gavotte,
Gigue |
|
Lute Suite No.4 BWV 1006a: |
Prélude,
Loure,
Gavotte en Rondeau,
Menuet,
Bourée,
Gigue |
|
Four Lute Suites (arr. Gangi, Carfagna, Antonioni): |
BWV996,
BWV997,
BWV995,
BWV1006a
|
|
|
| |
|
|
|
| |
|